Min kaosartade trettonårs dag

Vaknade av sång från min familj. Öppnade paket och sen åt jag frukost med min familj. Jag gjorde mig i ordning och såg ett sms från Evis. Hon sa att hon skulle gå till mig eftersom hennes buss troligtvis skulle vara försenad på grund av blåsten och snön. Mamma och pappa har då redan gett upp hoppet att kunna åka till jobbet innan vägen var plogad. Evis kom till mig och såg ut som värsta snömonstret och när vi kom till skolan var vi två snömonster. Dagen gick och vi hade en vanlig dag ända till kl.13.30 då hela skolan vändes upp och ner. Man fick tydligen sluta för att alla som bodde långt bort skulle hinna hem innan mörkret och snöstormen var så tormig att bussarna ställdes in. Men de som bodde nära fick tydligen inte gå, eller?  Hur ska du ta dig hem? Va får man gå hem? Får man stanna kvar?  Efter många frågor och röriga svar lyckades vi lista ut att man fick ta sig hem med förälders tillstånd. Maja och Melina skulle följa med mig hem för att slippa gå hem (då de har en lång väg hem) men Majas mamma lyckades ta sig hem från jobbet. Mimmi och Alida ringde då och följde med mig hem. Vi åt mellis men sen lyckades en som Mimmi känner (TYP) komma och hämta dem trots att vägen var helt igen snöad.
Det bler en dag jag aldrig kommer att glömma
 
 

Kommentarer
Postat av: Malva Nyström

- jag mår bra! :)
fina bilder

2012-12-06 @ 19:20:24
Din hemsida/blogg: http://mkdn.blogg.se/
Postat av: ❤ w i l m a ❤

Grattis på födelsedagen! :)

2012-12-06 @ 22:12:18
Din hemsida/blogg: http://wilmalinneas.webblogg.se
Postat av: Clara Borthwick

grattis!<3

2012-12-06 @ 22:22:01
Din hemsida/blogg: http://claraborthwick.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback