Förklaring, skogsbrand och drunkningsolyckor

Hej och förlåt! Jag har verkligen inte bloggat något under hela sommaren men det har sin förklaring. Förklaringen kommer sist i detta inlägg.

Den svenska sommaren har efter ett kallt juni blivit supervarmt. Kring 30 grader varje dag och solsken. Igår slogs sommarens värmerekord då det blev över 35,1 grader i Falun. I västmanland  härjar Svergies i morderntids största skogsbrand. Som har brunnit i 5 dagar och som beräknas vara släckt först i slutet av denna månad.  Människor från orterna runt omkring evakueras.

Värmen har även fört med sig andra olyckor. I juli drunknade 38 människor vilket i snitt är mer än 1 person per dag. Men för oss som inte drabbats av dessa olyckor så är värmen helt okej. Det är svettigt och varmt men härligt att bada.

Förklaringen till varför jag inte bloggat kommer nu: Sedan jag åkte till Piteå till sista juli sov jag hemma 5 nätter. I juli sov jag hemma fyra nätter vilket är exakt lika få som förra sommaren. Jag har helt enkelt varit borta. På massa ställen med internet som bokstavligt talat varit uselt. Jag tänkte iallafall att jag i några inlägg framöver kan berätta om sommarens ”resor” i kort format.

 

 


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback