Så vad har hänt?

Nu tänkte jag sätta mig ner och skriva för första gången på bloggen sedan den första december. Nu är det en sjuttonde och as you can tell så har det hänt mycket sedan dess. Så nu börjar jag...
 
Den tredje december fyllde Mickan 15 år. Ivar den andra och han kom körande i sin EPA på onsdags morgonen. Tuttandes och vinkades... Stolt som en tupp. Hela klassen var glad för hans skull tror jag. På kvällen spelade jag badminton med fotbollen. Det var kul trots att jag och Alida, som var på lag, förlorade/spelade lika alla matcher utom en som vi vann. 
Fredagen den 5/12 var det min tur att fylla år. 15 år är jag nu vilket är ganska sjukt. Äntligen är jag straffmyndig, byxmyndig och kan lagligt cykla utan hjälm, haha. Som jag längtat (not). På morgonen kom familjen och sjöng för mig. Jag fick några presenter, bl.a. en ny dator. En Leonovo som oturligt nog hade en trasig Enterknapp. Nu är dock en ny likadan dator här och jag är redan kär.
I skolan sjöng dem för mig och vi hade jätteroligt. Jag skrattade så att tårarna rann och åt lunch tillsammans med alla klassens tjejer.
 
Kvällen kom och jag fixade till mig och hemmet. Evelina, Madde, Joline och Whilma kom nämligen för att käka middag, kolla på idol och fira mig helt enkelt. Dem hade aldrig träffats så det var lite nervöst. Man vet ju aldrig hur folk klickar. Det gick dock bra och de verkade gilla varandra. Presentöppning fick inleda kvällen. Jag fick godis, örhängen, tröjor och nagellack. Vi lagade tacos som vi sedan åt i någon timme. När vi var mätta och belåtna så satte vi oss i soffan med en gigantisk godisskål och en skål med ostbågar. Vi snackade skit och åt tills idol började. Trots att vi varit sämre en någonsin på att följa det, haha vi hade missat några få avsnitt, så hade vi bra koll på deltagarna. I pausen fixade vi kladdkaka och tillbehör. Den var grymt god. Sedan kom vi på att vi skulle kasta godis till varandra och fånga i munnarna. Det bra "kastgodiset" försvann ju dock snabbt ur skålen och i pausen mellan sångerna och röstning bestämde vi oss att gå och handla. Det var då 8 minuter i tio så vi sprang för att hinna innan affären stängde. Vi kom tillbaka och såg Lisa Ajax vinna, vilket vi tyckte var rättvist just denna kväll. Vi fick se 1D vilket vi hypeade lite över trots att vi inte är några fans. Haha men de är världskändisar och det är ju alltid coolt.
Lördagen den 6:e fyllde Rasmus år och jag hade släkten på fika. Det blev fika, godis och snack med dem som kom.  Trevligt som alltid. Passar på att tacka här för alla fina paket. Jag är verkligen jättenöjd, så tack!
 
Lucia kom och jag var med i Luciatåget tillsammans med alla mina bästa vänner i klassen. Så roligt trots att jag verkligen inte kan sjunga. Mysfaktorn var på topp under tåget. Bilder hittar ni i tidigare inlägg.
 
I slutspurten på terminen inför betygssättning fick jag sitta över flera dagar. Det har varit tufft och så men ändå mycket trevligt. Har på detta sätt fått möjlighet att ha diskussioner med folk som jag sällan pratar ensamt och privat med.
 
Idag var det bokcirkel men det var bara jag, Eve, Madde och Axel som hade läst ut boken. Resten av 9orna satt och åt godis samt kollade på film. Vi däremot satt i ett mörkt rum upplyst av värme-/stearinljus. Mysigt! Vi började väl seriöst men snart spårade vi ur och Lisa (läraren) hade också svårt att hålla sig kvar på banan. Andra stugan struntade vi helt i boken och samtalade bara om annat. Vi är ju nära vänner så det gjorde det hela väldigt avslappnat, haha. Lisa lyckades till och med ha betygssamtal med oss alla tillsammans, trots att hon blev avbruten ofta av skämtande kommentarer. Filip kom in och skrek att snö lagt sig utomhus. På hemvägen blev det självklart snöbollskrig. Så roligt!
 
Imorgon är det skolavslutning. Då blir det julklappshandling med Evis som står på schemat. Tagga!!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback