Träningsläger

Så... ett sjukt härligt träningsläger är nu förbi. I måndags kväll kom jag hem från Spanien. Vi åkte torsdagen den 13. Möttes upp på arlanda express och tog tåget till Arlanda. Sedan flög vi med Vueling till Barcelonas flygplats. Under flygresan beställde jag mat på spanska till Joline. Det kändes som lagom "spanskauppvärmning". Där väntade en buss på oss. Hotellets resturang och kök hade stängt så vi fick kall skuret, yoghurt och kall schnitzel till middag. Den kvällen åt jag inte mycket...
 
Sen väntade en natt då jag frös som en tok och ändå hade jag fleecetröja på mig. Iskallt var det! Vi hade ju dock inga täcken utan endast överlakan och filt. Jag delade rum med Evis och Hanna och jag var inte ensam om att frysa. 
 
Fredagen kom och vi började med en promenad för att lära oss hitta. Vi gick förbi fotbollsplanerna, tittade till standen och affären. Vi såg även en kamping (↑BILD↑) . Jag tyckte att det såg lite afrikaskt ut. Efter promenaden så var det träningsdags. Första träningen i värmen var helt okej för min del men det kändes som det gick bättre på de resterande träningarna. 

Rasten kom och jag gick till stranden med några i laget. Där fotade vi och hade allmänt skoj. Vår lagledare var dum och sa "om du badar, badar jag". Hallå så kan man inte säga till lagets största fisk. Jag gick i och badade länge. Det var jätteskönt men kallt och höga vågor. Syns inte på bilden men vågorna var stora. Efter badet var det kvällsträning och sen middag. Därefter hade vi fritid igen.
 
Lördagen var jättvarm så vi klädde oss i shorts och drog in till Barcelona med pendeltåget. Man såg hur spanjorer tyckte att det var kallt för de hade tjocka jackor men vi tyckte det var varmt. I Barcelona shoppade vi, åt glass och såg på krykan La sagrada de familla. Köpte glass i en liten typisk spanskaffär under vår promenad till kyrkan. Köpte mat "para llevar" på donken innan vi drog oss mot pendeln.
 
Ombytte var det ända vi hann med innan det var dags för träning igen. Vi övade på spelvändningar mest och det hade vi gjort på träningen innan också. Efter träningen käkade vi buffemiddag precis som alla dagar och sen gick vi till det lilla köpcentrumet i turistbyn där vi bodde. Där köpte jag en tröja och så godis till hotellet samt hemresan.
 
Söndagen kom och vi spelade match mot Santa susannas egna lag. Förlorade matchen med 1-0 men domaren var helt emot oss och dessutom så var det klar offside vid deras mål men sånt är livet. I vårt protokoll blev det 0-0. Försök föresten att vara kapten när domarna knappt kan någon engelska överhuvudtaget. Som tur var så hänger jag rätt bra med på spanska lektionerna så jag förstod det mesta och jag kunde till och med svara ibland.

Stressade tillbaka till hotellet för vi hade bara en timme på oss att äta och duscha. Jag duschade på 2 minuter dock utan hårtvätt. (De flesta duschar jag tog under resan var stressig. Min snitt-duschtid var nog runt 5 min skulle jag tro och då pratar jag med hårtvätt.)

Kl.14 gick vår hyrda buss mot Camp Nou. Vi körde "Gissa vem"-leken hela vägen nästan. Förutom när bussen i början av resan bokstavligtalat fastnade i vägen och vi knappt kom loss. Det tog lite tid. Väl framme fick vi sitta högst upp på arenan. Lite coolt! Dessutom sken solen på oss. Rakt framifrån. Varmt  blev det och jag hade tagit på mig svarta jeans. Trodde seriöst att jag hade stora fläckar i rumpan men det hade jag inte enligt fler kompis jag frågade.

Vi såg när Messi blev historisk som klubbens största målgörare genomtiderna. 370 mål!! Dessutom startade vi en våg som nådde en bit men inte hela vägen runt. Vi sjöng även med i en hejaramsa. Det var pippimelodin så vi sjöng "Här kommer Pippi Långsrump... 

Hem tog vi oss och efter middagen var det packningsdags. Bussen åkte vid 8.00 från hotellet på måndagen så efter en god frukost drog vi mot flygplatsen. Där blev det tekniska fel på flyget. Nåt fel med dörrarna så vi blev försenade en timme. Isstället för 12.20 gick det 13.20. Vi fick åka buss ut på plattan där vi fick gå på ett annat plan. 

Sen var resan slut nästan. Vi satt i flera timmar på flyget och många sov. Min rad var däremot för upptagen med att spana in berg (med snö) och trycka på hjälp-knappen. Först köpte vi drickor, sen nudlar, sen bad jag om gafflar och tillsist så vill vi slänga sopor. Vi hann ju aldrig med när de gick runt med vagnen så det blev specialbeställningar. Allt detta bad jag om på spanska. Rätt stolt över mig själv.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback