Gymnasium

Okej! Hej! Eller hur ska jag börja detta? Ännu ett långt uppehåll... har inget annat säga än förlåt. Det är mycket just nu. Både på det privata planet och skolplanet. 
 
Ifredags så började dagen tufft kan jag väl säga utan att gå in på för mycket detaljer. Det var iallafall dags för gymnasiemässan (GM från och med nu, haha) och jag åkte dit med klassen. Eve var i London så jag, Madde och Emelie gick ensamna och kollade runt på gymnasium. Fastnade för Värmdö, Sjölins, Kärrtorp och Nacka (??). Alla har sina egna små fördelar och nackdelar. Sam eller ekonomi var mitt standardsvar på frågan: "Vad vill du gå för linje?"
 
Åkte tillbaka dit på lördagen med mamma och pappa. Vi gick runt på mässan och bekräftade väl mest fredagens tankar. Svaret på frågan om linje bytte jag dock till svaret sam. Trots att jag inte bestämt mig helt än. När jag kom hem på lördagen började jag göra en sammanställning i ett Excelark för varje skola med all fakta som kan vara bra att ha koll om. Busstider, matsal, intagningsgräns och median och dyl.
 
Idag var jag på mitt första öppna hus. Hos Sjölin i Nacka, det lät väl bra men var väldigt speciellt. Man jobbade med "case". Det vill säga man får en uppgift/fall ("case") och så arbetar man med det i flera ämnen som man integrerar med varanda. Låter smart men det är svårt att veta om det är något för mig. 
 
På måndag, det vill säga den 1 december, är det öppet hus på värmdö och jag får chans att träffa Michaela. Har börjat höras lite mer med henne den senaste tiden och det är roligt! Man saknar ju henne annars om man inte ses på ett år liksom. 
 
Nä hurrni! Förlåt för bloggandet som sakt men vi hoppas att det blir mindre att göra för just nu är det sjukt  mycket. Hare gött tills vi hörs igen!
Att det är mörkt som satan när jag går både fram och tillbaka till skolan gör ju inte motivationen bättre direkt.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback