Jag gör vad jag kan ~ Drömmer mig bort

Så nu har det gått flera veckor sedan jag bloggade senast. Inte bra och jag har inte heller någon anledning utom lathet. Jag har inte haft ork att skriva. Spenderat tiden på annat sätt. Lagt ner tiden på vänner, plugg och sist men absolut inte minst spelat fotboll. Dessutom har jag fått veta att en av Martins bästa komisar ska flytta till Örebro och jag tycker att det är jättetråkigt för den här kompisen gillar jag verkligen. Han är alltid snäll liksom.
 
Så hur går det i skolan då? Tackar som frågar. Nian har väl börjat okej. Saknar min gamla matte/NOlärare som tusan men matten rullar på som den ska. NOn är däremot trög och jag förstår ingenting. Det tror jag i och försig jag aldrig att jag gör men provresultaten brukar visa på det motsata.
Jag kommer även få rösta i skolvalet för första gången någonsin och i SOn förberedder vi oss inför det med grupparbeten där vi ska presentera de 8 riksdagspartierna. Min grupp ska presentera Sverigedemokraterna imorgon. Inte mitt drömparti men vi behöver inte tycka som dom för presentationen ska vara objektiv. Röstning sker på fredag föresten och det riktiga valet är på söndag. Söndagen den 14 september är det val för alla myndiga svenskar att rösta till riksdagen, landstinget och kommunen. Just nu lutar det åt att vi får en ny regering men mycket kan hända och valet brukar sällan sluta exakt som opinionsmätningarna innan tydigt på.
 
Just ja! På tal om skolan så var jag ute och paddlade med klassen häromveckan. Vi sov i tält och hade det allmänt mysigt. Vi bodde på en obebodd ö och hade det super mysigt. Madde ramlade i vattnet med kläderna på, vi berättade spökhistorier runt lägerelden, satt och pratade gamla minnen på en klippa sent på kvällen och trängde in oss 9 pers i ett 2mannatält. Riktigt lyckad paddling helt enkelt. Farmor ska även ha ett stort tack som skjutsade hem mig, Eve och Made
 
Denna text gick betydligt snabbare att skriva än något skolarbete någonsin gjort. Nu märker jag att jag verkligen saknat och blogga och ska försöka bli bättre på det igen.  Nu ska jag bara leta upp en bild som passar men innan jag gör det vill jag även meddela om att den Idol har börjat igen och nu gått till slutaudition. Det är 10 års jubileum i år så lite speciellt är det. Hur som helst nu ska jag leta upp en bild.
 
 
Mobilbilder från paddlingen får duga. Nu ska jag ta ut linser, sätta på mig glasögon och kolla på idol med mamma. Ha det bra så hörs vi när vi hörs!
 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback