The winner takes it all

Idag var det idrottsdag för åttorna i min skola och jag var så klart med och tävlade. Man fick välja mellan att springa/jogga/powerwalka en sträcka på 9km eller köra fridrott. Jag valde det första allternativet. Jag sprang alltså en runda på 9km och det var tufft.
 
Nu har jag sprungit mitt livs nästlängsta lopp hittills och det var 9km. Löprundan var uppdelad i tre varv så varje varv var 3km. Jag öppnade galet snabbt med 3km på 16 min. Jag brukar i vanliga fall springa det på ungefär 18min och då min löprunda vara ungefär 5-6 km. Jag förstår egentlien inte hur jag orkade försöka mig på en göra en sånn öppning när jag visste att jag skulle springa 3km mer än vanligt. Jag sprang iallafall på och efter 6km hade jag en tid som löd: 32 minuter och 26 sekunder. Sista varvet var slitigt men det gick okej. Jag fick extremt mycket mjölksyra i benen i den längsta backan. Jag sprang i mål som första tjej. Min tid blev 50 minuter och 8 sekunder.
 
Så med en vinst i bagaget begav jag mig hemåt och firade med några galna bilder! 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Alpsten

Vad roligt det låter :D

2013-09-18 @ 07:54:06
Din hemsida/blogg: http://linneaalpsten.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback