With flowers in my hair

Midsommarafton började med en cykeltur till en äng med blåklint. Jag, Michaela, Sofia och Martin plockade mängder med blommor till kransar, stången och buketter.  Sen klädde vi tillsammans med en massa andra midsommarstången som stod ner på ängen. Gick hem igen och åt midsommarlunch med släkten samt gjorde min krans och bytte om till klänning. Det var varierande väder. Inte superkallt men inte heller varmt och sol och moln om vartannat. Det blev det dans kring stången vid tretiden. Det kom hur mycket folk som helst ner vilket var kul. Trots att jag mest umgicks med Michaela, Sofia, Lovisa och Vendela. Det blev säckhoppning, dragkamp och lottdragning efter dansen och farmor vann en hängmatta. 
 
Jag och resten av tjejligan gick hem till mig för krocket. Vi spelade en omgång och som vanligt vann Michaela! Jag fattar inte hur hon gör, haha. Sen körde vi burken/dunken (oklart namn) i en timme innan det var dags för oss alla att äta. När tjejerna gått kände jag att jag hade ont i halsen och huvudet. Och efteren supergod middag (helstekt oxfilé med klyftpotatis) la jag mid på sofffan och sov i en timme.
 
När jag vaknade bestämde jag mig för att gå ner till bryggdansen trots mitt hängiga tillstånd. Det är trots allt bara midsommar en gång om året. Kom dit vid 22 och gick hem vid 00 så hann höra lite av både dj:n och trubaduren. Blev dock inte så mycket dans för mig, Michaela, Lovisa och Sofia. Vi stod mest och nynnade med till musiken och snackade. Jag gick hem före de andra för jag var för sjuk för att orka vara kvar längre. Tog bilden här ovan för vid midnatt då var det en rätt fin solnedgång över sundet.
Midsommardagen spenderades hem tillsammans med familjen. Jag tog det lugnt för att försöka friskna till lite. Vid 14 tog jag mig ut för att kolla på fotbollsmatchen mot grannön. Det brukar alltid vara både barn och vuxenmatch men Tattmar fick inte ihop ett barnlag så det blev internmatch för barnen. Martin var med och spelade. Vuxenmatchen vanns tyvärr av Tattmar som vände 2-0 underläge till vinst med 2-3 efter en straffspark i slutminuten. Efter fotbollen gick jag hem och vilade igen framför VM. Oväntat va att fotbollsvm stod på hemma hos oss, haha. Inte alls faktiskt!
 
Det var föresten första gången sedan 2006 som jag missade matchen. Då hade Martin brutit lillfingret och var på sjukhuset hela dagen och jag bara grät och grät. Stackars farmor och farfar som fick ta hand om mig. Jag var otröstlig och inte ens godis fungerade. Samma dag som Sverige förlorade mot Tyskland i vm föresten om ni vill veta.
 
Igår mådde jag lite bättre, fortfarande förkyld men inget halsont så Lovisa, Sofia och Vendela vågade sig över. Vi spelade kubb och kort i några timmar innan det blev dags för oss alla att åka hem. Michaela hade åkte hem redan på lördagen för simträning inför sumsim. 
 
Hoppas att ni också haft en underbar midsommar helg men att ni mått bätttre än mig!♥

Kommentarer
Postat av: Carro

Härliga bilder! :)

2014-06-24 @ 14:43:24
Din hemsida/blogg: http://carroat.blogg.se
Postat av: Annster

Det var riktigt gott :)

2014-06-24 @ 15:30:00
Din hemsida/blogg: http://annster.se
Postat av: Ida - foto & häst

superhärliga bilder! :D

2014-06-24 @ 21:57:06
Din hemsida/blogg: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Tea

SV: Ja självklart får du ta listan hihi, du behöver absolut inte länka om du inte vill! :D
Och tack så mycket fina du, det värmer!! kram kram <3

2014-06-25 @ 11:19:24
Din hemsida/blogg: http://teajohnsson.blogg.se
Postat av: Ida - foto & häst

sv; de är tagna i Grammahagen, vid Sandviken här nere i Blekinge hehe :D tusen tack ❤

2014-06-25 @ 21:41:15
Din hemsida/blogg: http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback