2:a

Missionfailed: Bloggad inte igår men var endast hemma (om man räknar vaken tid) 3h igår. 2h på morgon och 1h mellan skolan och fotbollscupen. Kom hem kl. 00.10 i natt så då orkade jag inte blogga och det var ändå fel dag om man ser till utmaningen (BLOGGA VARJE DAG HELA DECEMBER UT).
 
Vi hade samling i går kl.4 igår och första matchen spelades mot Älta 17.50. Vi vann den med 2-0, Mimmi gjorde våra två mål och även i match nummer två mot Tyresö gjorde Mimmi våra 2 mål. Vi den matchen med 2-1. Sista matchen i gruppsplet mötte vi ett annat Tyresö lag och förlorade med 0-1, dock var det vår bästa match i gruppspelet.

Vi bytte hall för att spela en dramatisk kvartsfinal mot Enskede. Vi fick många konstiga frisparkar mot oss och reglerna var inte de samma som vi hade haft i andra hallen  vilket var jätte konstigt. När matchen var slut så stod det 1-1 eftersom Enskede gjort mål på en konstigt dömd straff. Matchen var tvungen att avgöras med med suddenstraffar. Tror aldrig jag varit så skakig som då men när Hanna K (vi var tre Hanna med i cupen) satte vår första straff kände jag mig lugnar. När Enskede spelaren inte får  bollen att ligga still kände jag på mig att Mickan skulle rädda den, det gjorde hon.  Av ren lättnad sprang vi in och gav henne en kram.
 
Bara några minuter senare var det dags för semi och revansch mot Tyresö. Tyresö tog ledningen med 0-1 men Mimmi (↑inte samma Mimmi som där uppe så att ni vet↑) sätter starx efter en frispark.  Hanna K gjorde 2-1 men Tyresö gjorde 2-2. Men Lina gör mål!! 3-2 slutar match och vi undvek straffläggning.
 
Final väntade, mot Vasalund kl.22.40. De var duktigtiga och vi hae allt förstor resekt för dem i början av matchen. De tog ledningen med 0-2 men Lina sätter 1-2. Jag missade värsta läget också är det kunde blivit 2-2. Trots förlusten kunde jag inget annat en le när vi fick våra medaljer. Vi hade kämpat!
 
 

Kommentarer
Postat av: elin

Sv; idag har jag varit med kompis och bara tagit det lugnt! dudå? :D

2012-12-15 @ 20:19:37
Din hemsida/blogg: http://www.nattstad.se/elinarnell
Postat av: johanna

Nu är veckans blogg avslutad, kika in och se om det var du som vann, om inte, så får du mer än gärna vara med igen!:)

2012-12-16 @ 10:40:49
Din hemsida/blogg: http://johannaj.se
Postat av: Sara

Sv: jag har gått i konståkning men nu är jag tränare för de små :)

2012-12-16 @ 21:19:01
Din hemsida/blogg: http://sarajosefin.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback