Dagen med kusinerna!

Hej hej!
Igår hade jag en grym dag med knattarna, gullungarna, busfröna (kärt barn har många namn). Först när de kom hit så satte Elin o jag oss med några pärlplattor medan killarna (Adam o Martin) var ute och härjade. Sen gick Elin och jag ut och killarna in.
Strax före lunch sprang Elin o jag till affären för att handla gurka, glass o maränger. När vi kom dit så hade de inte GB-glass så vi fick köpa triumfglass.

När vi kom tillbaks blev det tacos! Skit gott!! Satt brevid Adam som mumsade köttfärs och pasta. Men han ville även ha hårt tacobröd och mjukt tacobröd och några tacochips. Matvraket!

Sen skulle han sova middag men han vägra!
Nej, inte sova!!! Och så gömda han sig under mitt skrivbord.
Tillsist lurade vi ut honom till vagnen där han somna direkt. Men Anna (faster) och jag gick en promenad med honom sovande i vagnen. Det var mysigt att gå där i solen o bara mysa.

Sen så gick Anna o jag in och spelade Alfapet. Martin och Elin tittade på första melodifestival deltävlingen för den såg inte Elin för det var när de precis kommit hem från Thailand. Efter en timme väckte jag plutten och det tog tid för han ville inte vakna. Efter ett tag fick jag upp honom o vi gick in och myste i soffan. När glassen var serverad blev det fart på knattarna och vi åt glass med kolasås, chokladsås, strössel och maränger.
Sen skulle Adam hem men Elin stannade för vi skulle handla melodifestivalskivan. Till henne o till oss. Så vi lekte lite mamma pappa barn och sen så höll vi på med brorsans Walkie Talkie o så var det någon annan som pratade på samma sekvens så vi snackade bara massa goja med varandra. Efter ett tag tröttnade vi och vi åkte o köpte cdn o sen hem till dem. Där tog Anna febern på Elin för hon hade varit hängig hela dagenden visade 38,8.
Stackare!
Men dagen i en sammanfattning var grym!

Bilder från i midsommras:



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback