Bloggen 3 år

I can't tell where the journey will end but I know where it starts
~Avicii~
 

Jag började blogga för 3 år sedan. Jag började eftersom mina kompisar hade bloggar och jag ville inte vara sämre än dem. Jag var bara 10 år när jag startade bloggen, skulle strax fylla 11. Inläggen var osammanhängande med konstiga förkortningar och "z" så fort jag fick chansen. Jag la inte upp bilder. Den första bilden som jag lade upp på mig själv såg ut så här:↓
Jag var rädd att någon skulle få reda på vem jag var om jag la ut tydliga bilder. Om jag la ut någon bild så suddade jag ut ansikterna eller tog bilder där ansiktet var dolt men detta varade inte länge.
I janurari 2011 togs mitt livs första egopic som självklart postades på bloggen. Jag kommer ihåg så stolt jag var över dessa bilder. Jag tyckte de var väldigt fina och jag skulle komma att använda självutlösarfunktionen på min lilla kompakta digitalkamera många gånger till. I mars samma år började jag i varje inlägg använda mig utav bilder.
 
Mitt första videoinlägg gjordes i maj 2011 och det är jättepinsamt att titta på idag. Likaså är de andra videoinläggen som kom ut den våren och sommaren. Inte heller de från 2012 är värda att kolla på. Alla dessa vloggar är extremt konstiga och pinsamma men jag har inte hjärta att radera dem. Jag kanske vill se dem senare i livet men just nu...nej.
 
När min blogg varit aktiv i ett år så hade den ganska frekvent blivit uppdaterad med bilder utan suddade ansikten. Väldigt mycket bilder i jämförelse med text och dessutom var det inte ens fina och genomtänkta foton. Foton publicerares om och om igen.
 
Det senaste året har min blogg förbättrats avsevärt. Jag kan inte alls påstå att den är på topp men bilderna och kvaliteten på inläggen är mycket bättre nu. Detta har flera anledningar men framför allt är det väl kamerorna som jag använder jag har byt ut min kompakta digitalkamera mot en Nikon systemkamera. Dessutom har jag numera en telefon med bra kvalitet på fotona. Att jag blivit äldre har också påverkat bloggen. Visst jag kanske inte hinner lägga ner lika mycket tid på bloggen längre men de inlägg som kommer upp är hyffsat välskrivna eftersom jag har utvecklat mitt språk och kunnande.
 
Nu är bloggen inte något jag håller på med pga att kompisarna gör det. Jag gör det för att jag behöver skriva av mig ibland och det är skönt att utrycka sina tankar i text och bild. Jag skriver alltså för min egna skull och ingen annans.
 
Precis som citatet i början säger så vet jag inte var bloggens resa kommer att sluta men jag vet var den började och det är det viktiga. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes Bjurek

Vilken häftig fotbolls-bild!

2013-11-26 @ 21:48:42
Din hemsida/blogg: http://agnesbjurek.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback