Otursdagens brandlarm

Idag på fredagen den 13:e gick brandlarmet i min skola men som tur var brann det inte. Det var nämligen något tekniskt fel. Hur ofta händer tekniska fel med brandlarm? Inte ofta så det måste hänga ihop med dagens oturliga datum. 
3 klasser saknades vid uppropet efter brandlarmet så det blev lite kaosigt. Vi fick därför stå ute jättelänge och hann bli jätteuttråkade. Att tre klasser saknas vid en brandlarmssamling är inte särskilt vanligt skulle jag tro så känns det inte som om datumet spelat lite roll här också?!
När alla stod uttråkade och väntade på att få gå tillbaka till sina klassrum kom någon smart människa på att det vore kul med ett bärkrig. Denna smarta människa plockade lite bär från en buske och började kasta på någon och sen var kriget igång. Någon olycklig stackare fick ett bär i ögat och det känns också som något övernaturligt (typ som att det är fredagen den 13:e) la sig i. Jag menar tänk er själva. Det var en massa människor där men isstället för att träffa någon av dem på kroppen så lyckades det träffa ett pyttelitet öga. Hur stor chans är det egentligen?



Kommentarer
Postat av: jossan

Våran skola har inte haft brandövning ens på tre år som jag gått där, iallafall inte då jag varit där, ganska dåligt egentligen :o

sv: Jadå,jag har haft en jättebra sommar! Hoppas du hade det också :D

2013-09-14 @ 13:44:22
Din hemsida/blogg: http://josefinsunnanlid.blogg.se
Postat av: ❤ w i l m a ❤

- åh tack! :)
jag läser samhälle internationell!
oj, malmö är jag i minst 100 gånger om året typ haha! stooockholm däremot, där är jag inte så ofta!!
tar typ sju timmar att köra till stockholm härifrån och antingen 4 timmar eller 6 timmar med tåg :)

2013-09-14 @ 21:46:03
Din hemsida/blogg: http://wilmalinneas.webblogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback