"Trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar"

Mer jul - Adolphson & Falk
 
God jul på er! Idag är det annandagen så imorgon är julen officiellt över. Synd för jag gillar julen! I år var några av mina släktingar bortresta så julfirandet blev lite annorlunda än tidigare. Den 23:e fyllde min faster år så vi passade på att fira jul med henne och hennes familj då. Mina små busungar till kusiner var lika snälla, gulliga och busiga som vanligt!
 
I tisdags var det då den 24:e. Jag vaknade strax före åtta och gick upp för att med familjen titta på julkalenderns sista avsnitt. Hade därmed ännu ett år fullföljt en julkalender. Sen åt jag en traditionell julaftonsfrukost med hembakt bröd som pappa och jag bakat. Sen var det väntan som gällde innan gästerna kom. Det var mammas släkt fast Totte firade jul tillsammans med Cissis familj i år så där gick 3 personer bort, dem och deras son. När det var paketöppningsdags efter middagen kom min mosters nya kille och var med under fikat. Vid 22tiden rörde sig alla hemåt. Jag och mormor följde med Bibbi upp till bussen.
 
När jag kom hem igen väntade en tv-kväll. Först blev det Svensson svensson, julavsnittet. Svensson svensson är ju min favoritserie och pappa skrattade mer åt mig än själva serien.
Pappa: "Du har sett det här för många gånger..."
Jag: "Nej inte så många!"
Pappa: "Du skrattar innan skämten sägs för du vet att det som kommer är roligt!"
*Tystnad*
 
Sedan blev det Nottinghill. En film som jag alltid underskattar men som är såååå bra att jag helst bara vill dö! Jag älskar den. Finns det en finare film?!
 
Julotta i kyrkan började juldagen med. Jag kan nog inte kalla mig kristen men jag gillar kyrkan. Det är så mysigt, framför allt på juldagsmorgonen. Så mamma, mormor oh jag gick dit. Sen kom jag hem och resten av familjen sov fortfarande. En typisk julfrukost även denna dag. Sen gick jag en promenad med familjen och sen blev det spelhåla samt fika innan middag. MYS!
 
Idag var jag bara hemma och tog det lugnt. Mormor och Morfar kommer strax över på fonduemiddag så det blir mysigt! Imorgon bär det av till Göteborg för lillebror min ska spela i inofficiella nordiska mästerskapem, Nordencup
 

Kommentarer
Postat av: Lilja

Haha åh härligt att höra!!

2015-01-06 @ 11:14:35

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback