WE ARE THE CHAMPIONS

♥!!!OSGULD OSGULD OSGULD!!!♥
 
Hej, hej! Eller borde jag säga heja heja? Här kommer en sammanfattning av helgen så här på söndagen och ni kanske kan förstå att den kommer vara lite sportinspirerad. Haha, det är ju alla mina helginlägg om jag tänker efter.Men detta är lite OSinspirerat.
 
Så gårdagen startades med match på Vallen. Planen är ju uppvärmd där så det är därför vi spelade där och inte hemma på IP. Vi hade spelet och ledde med 1-0 länge. Mimmi hämtar bollen för att slå höra i mitten av andra halvlek och när hon plockar upp bollen tjuter vår publik. "JAAA!" Massa jubel och ingen på plan förstod någonting. Hörnan slås och skott utanför. Målvakten i Djursholm hämtar bollen och då jublar deras publik. Fortfarande ingen på plan som förstår varför. Med en minut kvar kvitterar Djursholm på ett misstänkt offsideläge men mål blev det. När matchen är slut och avbytarna kommer in på plan fär att tacka för matchen får vi reda på att det jublats för OSguld i damstafetten. Då var alla glada på planen igen. Tydligen hade våra supportrar uppfattat OSläget innan Djursholms gjorde det.
 
Drog in till stan för att träffa Totte och Cissi. Vi mötes vid en tapasrestaurang men maten var inte så god så vi gick där ifrån direkt till MCdonalds. Tog en Happy meal, mums! Sen gick vi till Åhlens och shoppade. Fick med mig ett par jeans och en svart enkel kofta. Precis vad jag behövde. Totte gick efter oss mest hela tiden för han hade viaplay på telefonen och tittade på USA-Ryssland. Vi tittade även på barnkläder och Cissi hittade några gulliga. Deras son kommer i maj så nu införskaffades lite kläder. Alla kläder var ju jättegulliga och man förstår knappt att en liten människa ska få plats i kläderna.  Vi åkte hem till Totte och Cissi. Slog på OS och la oss i soffan. Totte gick ut och handlade. Det hade blivit riktigt skitväder så jag och Cissi stannade hemma hos dem och låg i soffan och pratade. Sen kom Totte hem och vi åt oststjärnor samt kollade på Sverige - Lettland. Vid halv 8 började vi fixa middag som vi sedan åt i soffan framför mellon. Betygsatte låtarna gjorde vi och tippade vilka som skulle gå vidare. Efter mellon åt vi glass. Tre smaker med chokladsås och strössel. Det var sååå gott! Jag åkte sedan hem själv med taxi. Vuxenpoäng måste det väl vara va?!
Asgrym dag!
 
Idag så åkte mamma och jag till centrum för att handla present till Linnea. Blev tillslut en blus och en tuff topp. Åkte vidare till Martins handbollsmatcher för att speaka. Blev utklassningsmatcher. Tyresö vann med 30-8 i första matchen sjuka siffror eftersom matchen är 30 minuter. Jag tror att hela publiken var mer intresserad av herr stafetten som stod på på en dator på läktaren. Emellanåt fick jag höra hur det gick och säga det i micken. När jag i halvtid berättade att det var fem kilometer kvar och att Sverige ledde med en halvminut över Ryssland fick jag det högsta jublet men självklart så var folk glada när de gick i mål också. Tittade på curling med alla killarna innan deras andra match. Den vann dom med 36-11. Redan efter 1 minut ledde de med 3 mål. Jag kan inte låt bli att imponeras. Grabbarna är ju helt otroliga. Alla  i laget gjorde mål och det så ut som om de hade kul. Deras spel var bra men ibland så skippade de ju hemjobbet men vad gör det när man är så överlägsen?
 
Linnea firades och vi åt pastasallad. En liten hund fanns där, lilla Ruben. Hade aldrig träffat honom. Kanske inte så konstigt eftersom de hämtade honom igår. Jag, Linnea, Emelie, Gustav och Martin lekte lekar, snackade och skrattade en massa.
 
Så viktigast händelsen i helgen är ju helt klart osgulden. Två stafettOS guld sker ju inte varje dag direkt. Alla jag pratat med har varit glada. En del har fällt glädjetårar och  skrikit sig hesa vid målgångarna.

Kommentarer
Postat av: Fanny Palsander

Sv: Haha jaa verkligen.. :/

Jaa, blev nominerad av min bästa killkompis.. Dudå? :)

2014-02-17 @ 15:01:14
Din hemsida/blogg: http://fannypalsander.se
Postat av: Sofie Westberg | sofiewestbergs.se ♡

sv: Tusen tusen tusen tack fina du! ♡

2014-02-17 @ 20:18:59
Din hemsida/blogg: http://sofiewestbergs.se
Postat av: michelle bergström

Allt bra med dig? :)

2014-02-18 @ 13:57:19
Din hemsida/blogg: http://michellebergstrom.forme.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback