Premieskola

Hej! Nu kommer big news. Jag går denna vecka på premieskola för att jag är en av dem med högst betyg i åttan. Varje högskola i komunnen har fått skicka fyra elever i åttan(2 killar och 2 tjejer) för att vara med på detta. 
 
Idag träffades vi i centrum för att där ifrån ta bussen in till stan. Det var väldigt uppdelat och man gick med dem från sin egen skola. Inga namnlekar eller något sånt. Vi började med att gå till stortorget och besökte Nobelmuseet. Där gjorde vi en workshop om yttrandefrihet. Vid lunch så började grupperna splittras allt mer och alla tjejer snackade med alla för att försöka lära känna varandra (det gick nog ganska bra för på vägen hem satt vi alla tjejer och tog fula selfies tillsammans,haha). 
 
Sen efter lunch åkte vi till Södertörns högskola i Flemingsberg.Vi kom dit en timme för tidigt och satt oss tjejerna för sig och killarna för sig men sen så ropade vi på killar att dom skulle komma och köra namnlekar. Sen startade en träff med några av skolans lärare och studenter. Vi snackade om det mesta som hade med skolan att göra och även annat skoj. 
 
Dom jag umgåtts mest med idag är Josefin, Thea, Wilma,Emma, Tindra och Ida. Riktigt schyssta tjejer är det och jag tror att vi kommer att ha en fin vecka tillsammans.
 
Nä nu ska jag sova!
Good night people!
Rulltrappan i Flemingsberg... haha jag har inte fotat något. Har varit upptagen med att skaffa nya vänner...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback