Muntligredovisning & skiss

Hallå i stugan! Idag hade jag muntligredovisning i halvklass på SOn. Det gick överförväntan och jag är riktigt nöjd. Det var inte så svårt som jag trodde. Jag kom ihåg att säga allt och allt flöt på. De andra klasskompisarna var också riktigt bra på att presentera partierna men jag tror inte att den yttligare informationen jag fått om partierna kommer att påverka mitt val så mycket. Hade i princip redan valt innan presentation men nu är jag 99,9% säker på vilket parti som kommer att få min röst i skolvalet 2014. 
 
Nu är jag hur som helst hemma och har varit det i några timmar. Jag har kämpat med en skiss till trä&metall-slöjden som jag precis blev klar med. Jag ska göra en tavelram precis som alla andra niondeklassare i min skola. Förhoppningsvis får den godkänt av Ludde som är min lärare (han är föresten även Martins mentor).
 
Kvällens planer är väl inte så stora. Som vanligt är det fotbollsträning och utöver det ska jag väl käka middag samt fylla i min kalender. 
 
Med tanke på kalender så undrar jag om ni vet vilket datum det är idag... Det är den 11 september 2014. Det vill betyder att det är 13 år sedan terroratacken mot worldtradecenter. Värt att tänka på emellan åt och se till att något sånt fruktansvärt aldrig händer igen.
För min släkt har detta datum även en annan innebörd. Min äldsta kusin, tillika gudfar fyller år. 35 år!! Grattis världens bästa Totte! Ska ringa och sjunga för honom nu. När jag ändå pratar om födelsedagar så ska jag gratta min andra kusin Anneli som fyllde 30 år den 20 augusti. Grattis båda två!  :D
 
Så här ser jag ut idag föresten.
Topp från Hollister // Jeans från JC 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback