2013 - maj till augusti

Här kommer del 2 i sammanfattningen av år 2013. För att se i del 1 dvs januari, februari, mars och april kan du rulla ner eller klicka här. Trevlig läsning! 

I maj tränade jag fotboll, dömde för första gången, var gick på fotopromenad med Maja, fotade Martin på studsmattan, sprang i hettande värme, åt glass, hade "läskkväll" med Clara, gick på Grönalund med Joline och Whilma, gjorde en design till bloggen, klippte en tjejs hår pga en tuggummiincident, jobbade på dagis, hade orienteringsdag, besökte tivolit och spelade in en kortfilm till engelskan. Dessutom var jag på landet en helg. Där träffade jag Michaela, Linda och Sofia, spelade kort, fikade, hittade möss, spelade kroket och spelade kubb.
I juni tog jag årets första dopp, smällde upp grädde i Jolines ansikte, såg Johan ta studenten, fick sommarlov, åkte på cup till Falun, satt högst upp i en backhopparbacke, bodde i en klassrumssal, fotade Joline, såg Martin vinna  Ekencup, såg den sista Bajen matchen på Söderstadion, gick runt i bikini, firade midsommar på landet, klädde midsommarstången med Linda, gjorde en krans, spelade kroket, badade, spelade fotbollsmatch, cyklade vilse, hängde med Michaela och hade allmänt skoj. Efter midsommar åkte jag till Boda borg med Joline, Linnea, Whilma, Lotta och Clara. Vi sov på hotell, var på Boda borg, spelade reball, sumobrottades, boxades och slogs med pålar.
 
I juli var sov jag hemma endast 4 nätter, jag packade en massa gånger, åkte till Göteborg, bodde på hotell, träffade Ida och Rasmus för första gången, var på Partillecup invigningen, gick på Liseberg med Ida och Rasmus 2 ggr, åt på resturanger, spelade poker för första gången, badade i en ouppvärmd pool, såg på handboll och hejade på lillebror allt jag kunde. Efter veckan i Göteborg bar det av till Spanien i 2 veckor, där sprang jag, promenerade, läste, badade, blev jättebrun, åt biff och pommes frites, såg sandkonst, spelad fotboll, pratade spanska, träffade Louise från Danmark, träffade Gustav, hade vattenkrig, såg DamEM med tysk kommentator, åt glass, såg solnedgångar, grävde ner Martin, spelade "kille", såg firandet av fiskeguden Carmen och firade mormor och morfars bröllopsdag. När jag kom hem åkte jag direkt till landet där spelade jag fotboll på ängen, spelade även brännboll, åkte båt, badade, bastade, umgicks med mest med Michaela men även med Sofia, Lovisa och Linda, spelade kort hela kvällarna, cyklade till bageriet varje morgon, sprang min första mil, åkte vattenskidor, åkte ring, såg på VM i simning, hade besök av Douglas och åt frukost på stenstrand med Sofia och Michaela.
Augusti inledde jag med att sova över på Jolines landställe, dekorera en gurka med Joline och göra om en melon till ett ansikte, städa, och sprätta upp dammsugarpåsen efter att Joline dammsugit upp en del av min gardinupphängning. I augusti firade jag Martins födelsedag, badade, var på Skaras sommarland med Joline, gick på Ikea, tog hand om ett barn som gått vilse i ett köpcentrum tills vi letat rätt på hennes föräldrar, gick på fotbollsläger med Joline, tittade på Hammarbymatch på Tele2Arena, åkte färja, gjorde en jättefin snurr på mjukglassen, spelade in en film med Joline, stuckade foten under en träning men kunde fortsätta trots det, gick på morfars 70årsfest, började 8an, gick på Grönan med Maja, skadade foten/smalbenet under en match och fick stanna hemma från skolan en dag samt hoppa på krykor i 2 dagar tills jag inte orkade vara beroende av andra längre och sket i om det gjorde ont (spelade match igen 5 dagar efter skadan). Dessutom såg jag under månaden när Martin sprang staffet på DNgalan inne på stadion tillsammans med Stina och några till. En tredje plats blev det och jag var jättestolt över min lillebror som egentligen inte är någon friidrottare.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

Trackback